Uzyskanie jakiejś wiedzy to wstęp do dalszych działań. Tak jest też w przypadku zdobycia informacji o cenach u konkurencji. Wiedząc, ile kosztuje ta sama rzecz u innych sprzedawców, można zareagować z korzyścią dla siebie. Te działania mogą być różne.

Podniesienie cen w wyniku analizy cen konkurencji

Może się zdarzyć, że w wyniku analizy otrzyma się informację o tym, że u konkurencji jest drożej. Zbyt niska marża na produkty to niewielki zarobek. Jeśli widać wyraźną różnicę między swoim sklepem a innymi, to warto podnieść ceny. Gdyby monitoring cen konkurencji nie był wykonany, to nie byłaby dostępna ta wiedza. Na tym przykładzie widać, jak korzystna potrafi być taka możliwość.

Analiza cen i obniżenie ich u siebie

Jeśli widać u siebie i u konkurencji podobne ceny, to można je nieco obniżyć. Czasem wystarczy niewielka obniżka, by przyciągnąć klientów. Musi jednak być to przemyślane. Nie można obniżyć cen za bardzo, by na tym nie stracić. Zbyt mocne obniżenie marży, by zabrać klientów i później podnieść ceny to też nie najlepszy pomysł. W dłuższej perspektywie się to nie sprawdzi. Jednak pewna obniżka, umiejętnie zastosowana, może dać spore korzyści. Wykonany monitoring cen konkurencji to pewne informacje. Dalej powinien się nimi zająć ktoś, kto zna się na marketingu.

Pozostawienie cen bez zmian

Można także, mając informacje o cenach u innych, nie zmieniać ich u siebie. Korzystne jest wtedy samo zorientowanie się, że ma się je ustalone na dobrym poziomie. Zmiany mogą też dotyczyć czegoś innego niż cena. Widząc, że konkurencja mocno obniża ceny, można dokonać dowolnych zmian na plus u siebie. Konkuruje się nie tylko ceną.

Więcej informacji na https://dealavo.com/pl